יום שלישי, 15 במרץ 2011

מהלך העבודה

במהלך העבודה ,מסגרת העבודה רכשנו כלי חדש לעבודה בהוראה/למדנו לעבוד עם תוכנה חדשה ליצירת סרטים,התנסנו בלמידה חדשנית,שתרמה גם ללמידה שלנו במדעים:למדנו על צמחים שונים,חברות צומח,מסלע,אדמה ועוד /
ולמדנו במצעות החושים שלנו : ,תחושתית,ויזואלית ושמיעתית. עם זאת נתקלנו בקשים רבים כגון: גקשיים טכניים עם התוכנה ,הלימוד היה בניסוי וטעיה ,דבר שהצריך זמן רב ואף נאלצנו להגיע בזמננו החופשי.
חווינו אתגרים בעבודה הקבוצתית-כקבוצה.לטעמנו התוכנה מסורבלת מידי וכתוצאה מכך התעסקנו יותר בדברים הטכניים ופחות בתוכן הלימודי.תוכן חדש + תוכנה חדשה .למרות שקיבלנו עזרה מהצוות מרבית המשאבים הושקעו ליצירת הסרט .
כפי שצייינו אמצעי ההוראה טוב .

2 תגובות:

  1. שמחתי מאד לקרוא את תגובתכן החיובית ללמידה על אף כל הקשיים הטכנולוגיים שחוויתם. ושוב למרות הקשיים הצלחתם לבנות את הסרט ולערוך אותו ואכן גם מבחינה אומנותית הוא יצא יפה. כמו כן ביחד עם שעור הסיכום בהוראת עמיתים למדתן את הנושא הגדול של החורש הים תיכוני.
    אני רוצה בכמה משפטים לכתוב לכן את הרציונל של דרך ההוראה:
    במסגרת הלמידה בכיתה אינני מעבירה רק תוכן אלא מלמדת כיצד ללמוד בשיטות פירוק , ארגון החומר והמחשה יעילות .
    בדרך הוראה זו ניתן לבטא ולהמחיש בייצוגים ויזואליים קשרים שונים שנטוו בין תופעות עליהם למדנו. יצירת המודעות להפעלה קוגניטיבית במהלך הלמידה היא הבסיס העיקרי לדרך הוראה זו.
    שילוב מושכל בפעילות מתוקשבות שונות בכיתה , בעיקר יצירת הסרט וגם כתיבת בלוגים , התבקשתם לא רק להביע את עצמכם אלא לפתח מודעות לפעולות חשיבה שניתן לשלב בכתיבת התכנים ובהצגת הנושאים. במילים של פדגוגיה: טיפוח מודעות קוגניטיבית לדרך ההוראה/למידה המפתחת את הניתוח של של דרך ההוראה וכיצד היא השפיעה על הלמידה.

    השבמחק
  2. תגובה נוספת
    אשמח אם תגיבו לתגובה שלי על התאמת דרך ההוראה/למידה לעידן החדש.

    השבמחק